Illustrationer av John Holcroft

Jag tror att JH vill visa med bildenatt vi växer fast i fåtöljen framför tvn. Mannen håller fjärrkontrollen i handen vilket troligtvis visar att han sitter framför tvn. Rötterna som sitter fast i fåtöljen visar nog att han sitter där för mycket och inte ugås med andra eller går ut.

Jag håller med honom väldigt mycket därför att många idag tittar för mycket på tv istället för att vara ute. Jag känner kanske inte igen mig med just tvn, men ofta med andra saker som att folk fastnar framför t.ex. spel, sociala medier osv. Jag kan själv känna igen mig i och med att jag själv kan fastna framfor datorn eller telefonen. Men jag försöker ändå att vara social t.ex. mellan lektionerna men när alla andra tar upp telefonen blir det lätt att man själv gör det också.

Kommentera

