Träningsdagbok V.40

Tisdag:  Idag gick jag upp och åt en ordentlig frukost. Därefter gick jag till skolan som började med idrott. Jag tyckte inte att idrotten var jättekul, därför att jag själv var missnöjd med min insats, och det kändes som att laget föll på grund av att jag släppte in så många mål. Jag hade sovit dålig natten innan också och var väldigt trött, vilket gjorde att fokuset inte var på topp men jag försökte ändå. På eftermiddagen var det tennis. Jag fick spela mot tränaren och jag var väldigt nöjd med mitt spel. Jag tyckte att allt som jag har fått order om att ändra/förbättra gick mycket bättre och jag kände mig säkrare. På slutet blev servarna lite sämre och gick i nät vilket jag tror berodde på att jag inte höll kvar uppkast-armen tillräckligt länge. Det gör så att rotationen och kraften blir sämre. Efteråt var det fys. På fysen jobbade vi med olika övningar för kondition/fotarbetet. Till exempel körde vi intervaller genom att jobba sidledes mellan koner och sedan sprinta cirka 20 meter. Därefter fick man vila i cirka 15 sekunder medan man väntade på sin tur. Sedan valde jag att köra lite egen fys. Då riktade jag främst in mig på styrka. Jag gjorde t.ex. ”russian-twists” och arbetade mycket med medicinbollar av läder. Därefter stretchade jag i cirka 20 minuter. Onsdag: Efter skolan gick jag hem och åt mellanmål, som bestod av frukt och macka. Därefter var det dags för fys. Fysen var inriktat mycket på styrka i ben och kondition. Vi började med att jogga fram och tillbaka på en squashbana. Därefter skulle vi sprinta 100% till ena sidan och jogga tillbaka, vilket gjorde att vi tränade både explosivitet och kondition. Därefter gjorde vi många övningar där vi tränade lårmusklerna. T.ex. gjorde vi knäböj, 90° utan vägg och hopp. Där tränade vi framför allt explosiviteten i benen. Därefter körde jag och en kompis egen fys där vi tränade armar och mage. Vi hade stänger där vi körde olika övningar för armarna samt mycket ”russian-twists” för magen. Jag var väldigt väldigt nöjd med fysen. Det var riktigt jobbigt i benen och mjölksyran kändes ordentligt. Jag var även bra förberedd med kosten innan träningen. Till nästa gång ska jag tänka på att stretcha lite extra för att minska på träningsverken.

Kommentera

