Träningsdagbok V.39

Tisdag:

Idag hade jag tennis direkt efter skolan. Innan tennissen åt jag mellanmål. På träningen fokuserade vi mycket på att förbättra min forehand och serve. I min forehand har jag en ovana att jag ”skakar” mitt rack innan jag slår, eller gör rörelsen i 2 steg. Så vi tränade mycket på att försöka få det till en sammanhängande rörelse. Därefter skulle vi arbeta med min serve. Min tränare anser att jag inte har tillräckligt med rotation i min serve och behöver därför jobba på det. För att träna på det är jag tvungen att stå helt stilla med mina ben när jag servar, vilket är en plåga…

Jag var ändå nöjd med träningen därför att jag fick mycket förbättrat. Jag hade en ganska bra uppladdning innan träningen vilket också gjorde att jag hade bättre fokus under tiden. Däremot kändes det trist mentalt när man är tvungen att ändra på något som tar lång tid.

Torsdag:

Idag gick jag upp ganska tidigt därför att det var orientering. Jag åt en stadig frukost med juice, frukt och mackor.

Innan orienteringen drack jag ganska mycket, laddade upp med musik och åt en banan. Jag försökte hålla mig så varm det gick, men det var väldigt kallt. Vi missade den tredje kontrollen därför att vi felbedömde vart vi var. Därefter försökte vi hämta ikapp de minuterna vi hade förlorat. Jag var nöjd med orienteringen därför att vi till slut lyckades ta ifatt det vi hade missat. Däremot skulle det varit skönt med en tid på 30 minuter, istället för 41 minuter ;). Jag tyckte att jag laddade upp bra med sömn och kost och var väl förberedd inför löpningen.

Därefter var det tennisträning. Träningen gick bra, trots att jag var seg i benen. Men att få komma ut på banan och lira tennis är alltid skönt.

Kommentera

