Reflektion franska!

A. Om detta kan jag uttrycka mig eller förstå?

T.ex. beskriva personer, platser eller dialoger mellan olika personer. Jag tycker det är ganska lätt att t.ex. höra på en fransk film och förstå vad de menar.

B. Detta behöver jag repetera?

Jag behöver repetera hur man t.ex. böjer verb efter person och tempus. Även att repetera vanliga frågor!

C. Vad vill jag lära mig i 8:an?

Jag vill lära mig lite mer att bygga meningar, för just nu kan vi väldigt mycket ord men är inte så bra på att bygga meningar. Även att lära mig prata mer flytande franska.

Kommentera

