Reflektion engelska!

A. Om detta kan jag uttrycka mig eller förstå?

Jag förstår ju väldigt mycket engelska, därför att man hör engelska över allt, så det är svårt att veta exakt vad man behöver öva på…

B. Grammatik: Detta behöver jag repetera?

Jag behöver repetera framför allt genitiv, ljudskrift (fonetiskt skrift) och oregelbundna verb.

C. Vad vill jag lära mig i 8:an?

Jag skulle vilja bli bättre muntligt och på uttal så att jag blir säkrare på att prata engelska. Jag skulle även vilja träna på saker man kan råka ut för om man t.ex. reser till England. Som t.ex. vägbeskrivningar eller beställa mat.

D. Så skulle jag vilja lära mig!

Jag skulle vilja jobba mycket två och två för att träna muntligt. Men även genom redovisningar och debatter.

 

Kommentera

