Reflektion av vårterminen i NO 2014!

Bra: Stundtals jobbade jag väldigt mycket hemma med t.ex. laborationsrapporter och venndiagram och använde alla fritid under några veckors tid tills läxor, varav en stor del var NO-läxor. Dessutom tog jag stort ansvar i gruppen vid leksakstemat och i laborationer.

Dåligt: Ibland kunde jag varit mer noggrann med t.ex. laborationsrapporter och läxor. Ibland började jag med läxorna lite för lite tid innan deadline vilket gjorde att jag kunde presterat bättre under vissa läxförhör.

Mål till 8:an:

1. Jag ska tänka på att planera vilken tid jag ska använda till läxor, då jag spelar väldigt mycket tennis. Då blir det lättare att få saker gjort. Dessutom ska jag göra andra läxor fast jag är klar med det som är planerat för dagen, därför att det kan dyka upp nya läxor plus att jag får mer fritid till senare.

2. Jag ska ta varje läxa mer på allvar och verkligen plugga om och om igen, fast jag tror att jag kan det. Jag ska även ställa frågor till mig själv som kan vara möjliga frågor på t.ex.ett läxförhör.

3. Jag ska försöka motivera mig själv till att göra läxorna ”just do it” direkt istället för att vänta. Det kan ibland vara jobbigt att hitta motivationen.

Kommentera

